Dabrow Posted March 24, 2013 There are reports about he being shot today by his bodyguard. Probably a lie from western intelligence to demoralize and confuse the syrian state. I certainly hope he is alive. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Xaaji Xunjuf Posted March 24, 2013 Why do u support the dictator? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Somalia Posted March 24, 2013 Xaaji Xunjuf;930137 wrote: Why do u support the dictator? Too easy, I'm gonna let this one slide. :eek: Quote Share this post Link to post Share on other sites
oba hiloowlow Posted March 24, 2013 Dabrow inaar jag ser ingen källa i denna tråd dessutom om jag ska vara ärlig så tror jag att det är bara propoganda i syfte att (så som du tillade) att demoralisera regeringstrupperna som är för Bashar Al-Assad. Bashar Assad gör rätt och om han störtas kommer landet bli ett nytt somalia denna oppositions grupp påminner mig om USC då det inte har en riktig plan om vad de kommer göra efter att Assad störtas jag tror också att ifall dom lyckas störta assad att det kommer ske inre strider inom oppositionen om makten, dessutom så finns den en hel del Al-qaida sympasitörer inom oppositions gruppen. Det är verkligen en komplicerat konflikt ma is tiri sxb? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Maqane Posted March 24, 2013 I've no idea but still ....... https://twitter.com/search?q=%23assad%20dead&src=typd Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dabrow Posted March 24, 2013 oba hiloowlow;930143 wrote: Dabrow inaar jag ser ingen källa i denna tråd dessutom om jag ska vara ärlig så tror jag att det är bara propoganda i syfte att (så som du tillade) att demoralisera regeringstrupperna som är för Bashar Al-Assad. Bashar Assad gör rätt och om han störtas kommer landet bli ett nytt somalia denna oppositions grupp påminner mig om USC då det inte har en riktig plan om vad de kommer göra efter att Assad störtas jag tror också att ifall dom lyckas störta assad att det kommer ske inre strider inom oppositionen om makten, dessutom så finns den en hel del Al-qaida sympasitörer inom oppositions gruppen. Det är verkligen en komplicerat konflikt ma is tiri sxb? oba sxb du har sammanfattat konflikten rätt bra och det enda jag skulle tillägga är de utländska aktörerna. Usa, Turkiet, Gulf staterna på ena sidan samt Iran på den andra. Oerhört komplicerad konflikt bror. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oba hiloowlow Posted March 24, 2013 Dabrow;930160 wrote: oba sxb du har sammanfattat konflikten rätt bra och det enda jag skulle tillägga är de utländska aktörerna. Usa, Turkiet, Gulf staterna på ena sidan samt Iran på den andra. Oerhört komplicerad konflikt bror. precis och dessutom Israel. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Taleexi Posted March 25, 2013 På engleska Oba for att alla can förstå vad du skriver. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ToughGong. Posted March 25, 2013 It says on that twiter link . Rumours confused with those of the killing of FSA leader Asaad. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oba hiloowlow Posted March 25, 2013 Taleexi;930172 wrote: På engleska Oba for att alla can förstå vad du skriver. lool ok taleexi sxb Quote Share this post Link to post Share on other sites
Odey Posted March 25, 2013 oba hiloowlow;930143 wrote: Dabrow inaar jag ser ingen källa i denna tråd dessutom om jag ska vara ärlig så tror jag att det är bara propoganda i syfte att (så som du tillade) att demoralisera regeringstrupperna som är för Bashar Al-Assad. Bashar Assad gör rätt och om han störtas kommer landet bli ett nytt somalia denna oppositions grupp påminner mig om USC då det inte har en riktig plan om vad de kommer göra efter att Assad störtas jag tror också att ifall dom lyckas störta assad att det kommer ske inre strider inom oppositionen om makten, dessutom så finns den en hel del Al-qaida sympasitörer inom oppositions gruppen. Det är verkligen en komplicerat konflikt ma is tiri sxb? War yaa Ilaahey yaqaan oo naga qabta ajaanibtaan nagu dhex jirta! Quote Share this post Link to post Share on other sites
rudy-Diiriye Posted March 25, 2013 One of his top aid was killed yesterday....that much i know. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Khadafi Posted March 25, 2013 Obas sammanfattning är en rätt bra analys över läget i Syrien. Två block strider mot varandra. De som är emot imperialistisk politik (Assad Iran Hizbulla) triangel och de som är för gulfstaterna. Men oba kan vi verkligen klandra dem för motståndet dem gör? 40 år av dikatoriskt bathistiskt ( snarare alawitisk-klan) styre är ett recept för ett uppror? Det som slår mig i alla fall är Irans dubbelspel. De kallade egyptiens uppror för "islamisk resning*" men det syriska folkets uppror som "onda väpnade grupper". All I can say that it´s a nasty civil war, I dont see either side as legitimate. The sad story is that the state of syria is today totally destroyed. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mooge Posted March 25, 2013 Dabrow is a wellknown siyadist kacanist so i am not surprised he wishing for asaad to keep murdering his own people just to stay in power. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ANWAR Posted March 25, 2013 oba hiloowlow;930143 wrote: Dabrow inaar jag ser ingen källa i denna tråd dessutom om jag ska vara ärlig så tror jag att det är bara propoganda i syfte att (så som du tillade) att demoralisera regeringstrupperna som är för Bashar Al-Assad. Bashar Assad gör rätt och om han störtas kommer landet bli ett nytt somalia denna oppositions grupp påminner mig om USC då det inte har en riktig plan om vad de kommer göra efter att Assad störtas jag tror också att ifall dom lyckas störta assad att det kommer ske inre strider inom oppositionen om makten, dessutom så finns den en hel del Al-qaida sympasitörer inom oppositions gruppen. Det är verkligen en komplicerat konflikt ma is tiri sxb? USC og FSE er to forskjellige grupper Quote Share this post Link to post Share on other sites